Măsura activității Consiliului o dați dumneavoastră, colegii nostri, atunci cândă vă exprimați votul.

            Bună ziua stimate Domnule Consilier/stimată Doamnă Consilier și vă mulțumim pentru amabilitatea de a răspunde întrebărilor transmise de confrați și sistematizate de ADSA.

  1. [ADSA] Duminică, 19.05.2019, au loc alegerile pentru organele de conducere ale Baroului București, alegeri la care candidați pentru demnitatea de consilier. Spre deosebire de alți ”ani electorali” – 2007, 2011 sau 2015, anul acesta nu au existat dezbateri, campania constând practic în prezentarea de către candidați a unor ”prezentări” și, eventual, a unor programe pe site-urile de specialitate sau pe rețelele de socializare. De ce credeți că lipsește dezbaterea în această campanie? Nu ar fi necesară? V-ați fi dorit dezbateri? Ți făcut vreun demers concret în acest sens?

R: [Nicu Tiberiu] Încrederea colegilor nu se capătă nici într-o lună, nici în două luni de campanie electorală. Mărturie pentru calitatea unui avocat stă întreaga sa carieră profesională.

  1. [ADSA] Candidați pentru un nou mandat… Care sunt, în opinia dvs., principalele trei realizări personale ale mandatului pe care tocmai îl încheiați? Sunteți mulțumit de ceea ce ați realizat? Vă reproșați ceva?

R: [Nicu Tiberiu] Da, candidez pentru un nou mandat și sunt mulțumit de ceea ce am realizat în mandatul care se încheie, pentru că, împreună cu personalul Cancelariei Baroului, am făcut în așa fel încât orice cerere a vreunui coleg să fie soluționată în maximum 5 zile lucrătoare, și asta pentru că activitatea Cancelariei trebuie să fie confirmată de Consiliul baroului, să ptămânal.

  1. [ADSA] Cum apreciați activitatea în ansamblu a Consiliului Baroului București în acest mandat? Dar a Decanului și a Prodecanilor? Concret, plusuri și minusuri.

R: [Nicu Tiberiu] Măsura activității Consiliului o dați dumneavoastră, colegii nostri, atunci cândă vă exprimați votul.

  1. [ADSA] Ce obiective v-ați propus în mandatul viitor? Ce credeți că nu a funcționat bine în activitatea Consiliului?

R: [Nicu Tiberiu] Dacă voi fi reales, cred că, împreună cu noul Consiliu, trebuie să lucrăm pentru a forma o echipă, fundamentată pe sinceritate și cooperare în folosul profesiei, lăsând la o parte neințelegerile din campanie.

  1. [ADSA] Unii confrați acuză organele profesiei de lipsă de transparență… Cum comentați? Ar fi mai bine să fie publice ședințele consiliului? Eventual să fie transmise live?

R: [Nicu Tiberiu] Ar trebui, în prealabil, să definim noțiunea de „trasnparență“. În prezent, deciziile Consiliului se adoptă prin vor secret, conform legii. Dacă legea va fi modificată, se va putea aprecia în ce măsură pot fi transmise live, în integralitate, sedintele Consiliului.

  1. [ADSA] Alții spun că organele profesiei ocolesc problemele reale ale avocaturii, cum ar fi: comportamentul arogant, discreționar și abuziv a unor magistrați, șicanele de la arhivele instanțelor, lipsa locurilor de parcare din incinta instanțelor… Cum comentați?

R: [Nicu Tiberiu] Din punctul meu de vedere, nu acestea sunt problemele reale ale avocaturii. În viitor, va trebui să întreprindem demersuri pentru modificarea Codului de procedură civilă, astfel încât dosarele, mai ales cele din contencios administrativ, să nu stea ani de zile în fața instanțelor de control judiciar.

  1. [ADSA] Există confrați care cred că Legea nr. 51/1995 este depășită de vremuri. Credeți că avem nevoie de o nouă lege? Dacă da, ce anume ar trebui schimbat?

R: [Nicu Tiberiu] Legea avocaturii a corespuns și corespunde incă nevoilor profesiei, dare este totuși o lege veche de 25 de ani. Dacă se simte nevoia adoptării unei noi legi, principiile noii legi ar trebui gândite în așa fel, încât să poată guverna profesia încă 25 de ani.

  1. [ADSA] Cum vedeți actuala reglementare a publicității formelor de exercitare a profesiei? Ar fi benefică o liberalizare totală?

R: [Nicu Tiberiu] TOTAL GREȘITĂ! Forma de publicitate cea mai pertinentă este însăși activitatea pe care avocatul o desfășoară zi de zi.

  1. [ADSA] Cum ați vedea ideea ca fiecare confrate care ocupă o demnitate în profesie să prezinte periodic, anual sau semestru, un raport detaliat de activitate, care să fie postat pe site-ul Baroului?

R: [Nicu Tiberiu] Absolut normală.

  1. [ADSA] Se tot vorbește de informatizare, de dosarul electronic… Instanțele din Ardeal utilizează deja aceste facilități de ani buni. Ca și consilier al Baroului București cum vedeți această problemă? Concret, ați întreprins vreun demers?

R: [Nicu Tiberiu] Pe site-ul baroului se regasesc informații cu privire la demersurile pe care Consiliul baroului și Decanul acestuia le-au făcut în legătură cu informatizarea. Volumul de muncă este uriaș, Curtea de Apel București fiind cea mai mare instanță din țară și, așa cum știți, au început demersurile pentru implementarea dosarului electronic, fiind necesare reserse financiare semnificative, care nu sunt suficient identificate în prezent de către autoritățile statului.

  1. [ADSA] Sunt avocați care i-ar dori un sediu nou, modern și care să ofere o serie de facilități pentru confrați – o bibliotecă, un club al avocaților, spații de discuții… Are Baroul București rezerve financiare pentru un sediu nou? Ați întreprins ceva concret în acest sens?

R: [Nicu Tiberiu] În privința acestui subiect, pot spune că bateti la o ușă larg deschisa! Personal, am supus Consiliului UNBR si Congresului Avocaților, de-a lungul timpului, mai multe variante pentru a avea un sediu al baroului, Uniunii si Casei de Asigurări, la standardele prezentului.

  1. [ADSA] Cu privire la rolul Baroului București în cadrul Consiliului Uniunii Naționale a Barourilor din România și a Comisiei Permanente, există voci care spun că acesta nu prea există, deșii avem o reprezentare consistentă… Cum comentați?

R: [Nicu Tiberiu]  Contrar impresiei generale, reprezentarea Baroului București nu este consistentă, pentru că, deși Baroul București acoperă cca. 65% din membrii Uniunii, contribuind, deci, cu 65% la finanțarea acesteia, numeric este reprezentat doar prin 20% din Consiliul Uniunii, avand doar doi membri in Comisia Permanentă, ceilalți trei fiind Președintele și Vicepresedinții care, deși fac parte din cei cinci membri care ar trebui să reprezinte interesele Baroului, datorită funcțiilor deținute, aceștia reprezintă cu prioritate interesele Uniunii.

  1. [ADSA] Aveți în vedere măsuri concrete de sprijinire a avocaților aflați la început de drum, altele decât furnizarea unor robe? Dacă da, la ce vă gândiți?

R: [Nicu Tiberiu] Când eu am intrat în profesie, exista expresia „Avocatura nu vine spre tine, dacă tu nu te duci spre ea! “Prin faptul că le oferim cărțile de bază ale profesiei și roba care îi distinge, facem astefl primul pas. Următorii pași îi așteptăm de la tinerii nostri colegi, care pot veni oricând să solicite forme concrete de ajutor.

  1. [ADSA] Mandatele decanilor sunt limitate la două… Credeți că ar fi un pas înainte ca și în ceea ce privește președintele UNBR și consilierii barourilor să fie instituită o limitare? Cum motivați răspunsul?

R: [Nicu Tiberiu] Răspunsul la această întrebare poate constitui obiectul unei dezbateri pentru o viitoare nouă lege.

În finalul interviului propus de dumneavoastră, ii rog pe toți colegii nostri care candidează la demnitățile pentru care s-au organizat alegeri, să nu transforme campania electorală într-o luptă de stradă, pentru că în profesie nu sunt avocați buni sau răi, ci toți suntem colegi, iar rufele ni le clătim în familie, căci de spălat nu poate fi vorba.

Vă mulțumesc!

    Domnule/Doamnă Consilier, vă mulțumim pentru deschidere și vă dorim succes!

Interviu cu Dl Av – Nicu Tiberius, actual Consilier si candidat pentru un nou mandat in Consiliu

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *